1. Úvodní ustanovení
1. Tento dokument poskytuje informace o zpracování osobních údajů advokátní kanceláří BRUNCKO & STRAKA, advokáti s.r.o. se sídlem Plotní 332/73, 602 00 Brno (dále jen „správce“ nebo „advokátní kancelář“).
2. Advokátní kancelář jako správce osobních údajů chrání osobní údaje svých klientů, zaměstnanců, dodavatelů i dalších osob, s nimiž přichází do styku, a zpracovává je v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (dále jen „GDPR“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 85/1996 Sb., o advokacii, a dalšími právními předpisy.
3. Tyto zásady slouží k informování subjektů údajů o účelech a rozsahu zpracování osobních údajů, právním základě, době uchování, právech subjektů údajů a způsobech uplatnění těchto práv.
2. Kategorie zpracovávaných osobních údajů
1. Naše kancelář zpracovává osobní údaje v následujících kategoriích:
2.1. Osobní údaje klientů a osob jednajících jejich jménem
1. Pokud s námi navážete kontakt za účelem poskytování právních služeb, budeme zpracovávat osobní údaje v rozsahu nezbytném pro výkon advokacie:
- Identifikační údaje – akademické tituly, jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, IČO, DIČ, číslo průkazu totožnosti;
- Kontaktní údaje – telefonní číslo, e-mailová adresa, adresa trvalého pobytu nebo doručovací adresa;
- Platební údaje – číslo bankovního účtu, fakturační údaje, informace o účtovaných a uhrazených službách);
- Údaje o právních službách – popis právního problému, související dokumenty, údaje o řízeních (soudních, správních, exekučních aj.), informace o zastupovaných osobách;
- Údaje o zprostředkovaných službách;
- Zvláštní kategorie osobních údajů – pokud je to nezbytně nutné pro poskytnutí konkrétní právní služby, můžeme zpracovávat údaje o zdravotním stavu, trestní minulosti, náboženském vyznání, politických názorech apod.
2.2. Osobní údaje zaměstnanců a uchazečů o zaměstnání
1. V rámci pracovněprávního vztahu zpracováváme osobní údaje našich zaměstnanců a uchazečů o zaměstnání:
- Identifikační a kontaktní údaje – jméno, příjmení, datum narození, adresa, telefon, e-mail, rodinný stav;
- Údaje o vzdělání a kvalifikaci – dosažené vzdělání, profesní zkušenosti, certifikáty, reference;
- Mzdové a daňové údaje – výše mzdy, bankovní účet, odvody na zdravotní a sociální pojištění;
- Údaje z výběrového řízení – životopis, motivační dopis, záznamy z pohovoru, reference.
2.3. Osobní údaje protistran, svědků, znalců a dalších osob v souvislosti s poskytováním právních služeb
1. Pokud je to nezbytné pro poskytování právních služeb, můžeme zpracovávat osobní údaje třetích osob, zejména protistran, svědků, soudních znalců a dalších osob účastnících se řízení.
2.4. Osobní údaje potenciálních klientů
1. Pokud projevíte zájem a naše služby a chcete získat informace o možnostech poradenství, zpracováváme obvykle:
- identifikační údaje; a
- kontaktní údaje.
3. Právní základ a účely zpracování osobních údajů
1. Osobní údaje zpracováváme na základě následujících právních důvodů:
- Plnění smlouvy – zpracování osobních údajů je nezbytné k poskytování právních služeb našim klientům, nebo při plnění smluvních povinností vůči zaměstnancům a dodavatelům.
- Plnění právní povinnosti – dodržování povinností stanovených právními předpisy (např. zákonem o advokacii, AML zákonem, daňovými předpisy). U klientů jde zejména o povinnosti stanovené zákonem č. 85/1996 Sb., o advokacii, ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, ve znění pozdějších předpisů. U zaměstnanců jde zejména o povinnosti stanovené zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů; zákonem č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů, a dalších relevantních právních předpisů.
- Oprávněný zájem – zpracování osobních údajů pro ochranu našich práv, vymáhání pohledávek, komunikaci s klienty nebo bezpečnostní opatření, a to jak v soudních řízeních, tak ve vztahu k pojišťovnám.
- Souhlas – zpracování osobních údajů pro marketingové účely, přijímání newsletterů nebo uchování údajů uchazečů o zaměstnání pro budoucí příležitosti.
4. Způsob získávání a doba uchování osobních údajů
1. Osobní údaje, které zpracováváme, získáváme přímo od subjektu údajů, případně od zaměstnavatele subjektu údajů nebo osoby blízké, jejíž osobní údaje nám předá klient pro účely řádného poskytnutí služby.
2. Osobní údaje zpracováváme a uchováváme pouze po dobu nezbytnou k naplnění účelu, pro který byly shromážděny, nebo po dobu, po kterou to vyžadují právní předpisy.
3. Osobní údaje, které zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, uchováváme pouze po dobu platnosti souhlasu nebo do doby, kdy je účel splněn.
4. Osobní údaje zpracováváme především po dobu trvání smluvního vztahu a po dobu, kterou nám ukládají právní předpisy. Po ukončení smluvního vztahu můžeme osobní údaje uchovávat až 10 let, pokud to vyžadují zákonné povinnosti nebo potřeba ochrany oprávněných zájmů. Údaje uchazečů o zaměstnání uchováváme po dobu výběrového řízení, a pokud k tomu máme jejich souhlas, uchováváme je i po skončení řízení pro případ budoucích příležitostí.
5. Osobní údaje uchováváme pouze po dobu nezbytnou k naplnění účelu jejich zpracování nebo v souladu s právními předpisy
- Plnění smlouvy, smluvní dokumentace a právní služby: po dobu trvání smluvního vztahu a následně 10 let po jeho ukončení.
- Plnění právní povinnosti: dle příslušných zákonných předpisů.
- Ochrana oprávněných zájmů: obvykle po dobu 3 let, pokud není stanoveno jinak.
- Marketingové účely: po dobu trvání souhlasu se zpracováním, případně do odvolání souhlasu.
- Záznamy o identifikaci klientů dle AML zákona: 10 let od uskutečnění transakce.
5. Předávání osobních údajů třetím stranám
1. Osobní údaje mohou být sdíleny pouze v nezbytných případech s:
- orgány veřejné moci (soudy, správní úřady, ČAK),
- poskytovateli IT služeb, účetních a daňových poradců,
- jinými advokáty v rámci zastupování klientů.
2. Osobní údaje nepředáváme mimo EU, pokud to nevyžaduje právní předpis nebo souhlas subjektu údajů.
6. Forma zpracování osobních údajů
1. Zpracováváme a uchováváme osobní údaje a kopie poskytnutých listin v listinné i elektronické podobě.
7. Práva subjektů údajů
1. V souladu s GDPR máte právo:
- na přístup k osobním údajům. Můžete zjistit, zda, za jakým účelem a v jaké podobě jsou zpracovávány Vaše osobní údaje, nicméně v případě opakované žádosti může dojít k situaci, kdy budeme za další kopii požadovat poplatek;
- na opravu nepřesných nebo nepravdivých osobních údajů;
- odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů;
- na výmaz osobních údajů („právo být zapomenut“), pokud:
- Vaše osobní údaje už nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny;
- vznesete námitku proti zpracování a neexistuje oprávněný důvod pro zpracování;
- bude výmaz založen na zákonné povinnosti;
- je zpracování protiprávní;
- na omezení zpracování osobních údajů
- na přenositelnost osobních údajů;
- vznést námitku proti zpracování osobních údajů,
- podat stížnost – kdykoliv se můžete se stížností nebo jiným podnětem obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz) prostřednictvím e-mailu: posta@uoou.cz nebo na adrese Pplk. Sochora 727, 170 00 Praha 7.
2. Kontakt pro uplatnění práv: office@bruncko-straka.cz.